Edukas e-pood eeldab läbimõeldud lahendust

Veebikaubandus on kasvuteel, järjest rohkem inimesi ostab kaupu internetist. Viimane aeg on oma ettevõttele ka veebipood püsti panna. Aga kust alustada?

Esimeseks sammuks tuleks läbi mõelda, kui palju soovite töö osas selles tegemisse ise panustada ning valmis mõelda ka eelarve, mille alusel siis tegutsema saaks hakata.

Internetis leiab veebiarendajaid ja kodulehe tegijaid päris palju, kuid seda, kas tegu on professionaaliga või lihtsalt vabakutselise tegijaga on raske esmakordselt tellijal aru saada. Meie soovitaks alati pigem panustada agentuuri peale, kuna odavam hind algselt ei pruugi tuua soovitud tulemust ning kiirelt ja odavalt tehtud lahendused lihtsalt ei toimi… pluss röövivad kliendilt palju inimressurssi ülevalpidamiseks.

Ka WSI Online’i juhtivpartner Armin Tüll soovitab otsida veebipartneri, kellega koos projekti teha. “Oluline on mõista, et veebipood pole lihtsalt mingi koduleht, mis kiirelt valmis teha ja üles panna, vaid pikaajaline protsess. Mõelda tuleks samamoodi, kui teises linnas/riigis oma uut reaalset kontorit/poodi/salongi avades,”.

Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et e-pood sisaldaks väärtust, mis eristaks teda konkurentidest. Selleks võivad olla tootekirjeldus, hind, garantii, tagastustingimused, klienditeeninduse kiirus või midagi muud aga ilma selleta on e-pood olemuselt hukule määratud. Uusi e-poode tekib ühes kuus kümneid ja tänapäeval üritavad kõik nn. eraettevõtjaks hakata, kuid ellu jäävad ja edukaks saavad need kellel on oskuslikud partnerid veebiarenduses kõrval ja on reaalselt panustanud algse poe toimivusse piisavalt.

Hind on kallis – Voog e-poe saab püsti ju nii odavalt… Naabrimees lubas teha 400 euroga poe WordPressi.

Sellist asja on turul aina rohkem näha. Jah, e-poe suudab üles seada igaüks, kes natukene vaeva näeb ja pusib. Selle kõige juures on üks suur AGA.

Nimelt halvasti jaläbimõtlemata tehtud e-pood näeb halb välja, ei ole usaldusväärne ega turvaline ning sellele pikka elu pole ennustada. Ilma korralike disainide ja läbimõtlemata ostukogemuseta õnnestuvad väga üksikud e-poed. Isegi, kui osta halvasti teostatud e-poele peale reklaami nii Google Ad’st või Facebook’st siis ei too investeeritud summad soovitud tulemust.

Kokkvõtvalt võib siinkohal märkida paar punkti mida jälgida, kui sul on plaan e-poodi pidama hakata.

Kiire käkk ei toimi. Suurim viga on e-poe loomine kiiruga ja odavalt– visatakse mingi asi odavalt ja kähku valmis ning loodetakse, et toimib. Alustama peaks aga põhjalikust kliendiuuringust ja e-poodi peaks algusest peale müügile optimeerima.

Kirjelda toodet ja teenust. Mida rohkem tekste ja kirjeldusi seda parem.

Tee ostmine lihtsaks. Keerulise ostuprotsessi ehk ostuvormistamise osa peletab eemale tuhandeid kliente Eestis iga aasta. Ei mingit registreerimist, et osta jne.

Disain peab olema maitsekas ja kena. Kindlasti ei ole mõtet teha kujundust kujunduse enda pärast. Viimane muudab kodulehe põhjendamatult kirjuks ja kasutajale häirivaks. Disain peab toetama kaubamärgi iseloomu ja informatsiooni selgust.Toodete leidmine e-poes peab olema lihtne. Hakkama peab saama väikse klikkide arvuga.

Mis on aga 5 levinumat viga mida me näeme igapäevaselt uute e-poodide loomisega?

  1. Otsitakse odavaimat hinda teadmata, mis vahe on kallimal ja odavamal teenusel.
  2. E-pood luuakse ning siis tehakse hinnad nii madalaks kui võimalik, et seeläbi müüki tõsta. Uskuge meid – see ei ole lahendus pluss paljud hulgimüüjad lõpetavad taoliste e-poodidega koostöö.
  3. Veebileht tehakse valmis aga siis jäetakse unarusse. Järgmise uuendusega (kui veeb automaat versiooniuuendused käima jäetakse) jookseb juba pool poodi nihkesse. E-pood vajab hoolitsust ja jälgimist – teda tuleb puhastada ja hooldada. Teenusepakkuja keda me selle vältimiseks soovitaksime on https://uptodate.ee
  4. Disain aastast 2009. Oleme oma elus näinud WP baasil lehti, mille eest tasuti tuhandeid eurosid, kuid siis tehakse ise kodus Microsoft Paint’ga reklaame…. ja kogu lehe disain ja usaldusväärsus ongi rikutud.
  5. Ei mõelda turvalisusele. See läheks ka ehk normaalse hoolduse alla aga tihtipeale see nii ei ole. Tellid veebi ja tehakse valmis, tore. Aga peale mingiajast tegutsemist märkate, et tuleb jubepalju spämmi, andmebaas saab täis ja tuhat muud häda – milles probleem? Ilmselgelt pole keegi installinud pahavara vastast pistikprogrammi…